Nieuwe sponsorformule: Social Mediaseats

Nieuws

KV Kortrijk ontwikkelde een nieuwe en originele sponsoropportuniteit: de KVK Social Mediaseats!

Spotdesign BVBA, een bureau gespecialiseerd in web- en grafisch design, was op zoek naar een formule om visibiliteit te creëren en tegelijk ook mensen actief te activeren met een minimum aan inspanning en een maximum aan return.

Om in te spelen op die noden ontwikkelden we bij KV Kortrijk een nieuwe sponsormogelijkheid, namelijk de KVK Social Media Seats. Voor elke thuiswedstrijd verloot Spotdesign 2 VIP-seats via de Facebookpagina van KV Kortrijk, momenteel heeft KV Kortrijk bijna 22.000 volgers via Facebook en bereiken we wekelijks 100.000 mensen. 

Supporters kunnen de 2 VIP-seats winnen door het bericht op de Facebookpagina van KV Kortrijk te gaan delen op hun eigen pagina en de Facebookpagina van Spotdesign BVBA te gaan liken en volgen. Op deze manier gaan supporters zelf actief promotie gaan voeren en vergroten ze het digitaal netwerk van Spotdesign. Ze worden geactiveerd om zelf promotie te voeren en blijven zo later ook op de hoogte van alle activiteiten die gecommuniceerd worden via de Facebookpagina van Spotdesign.

KV Kortrijk is de 3e grootste stijger in de Jupiler Pro League in het aantal volgers via Facebook.

Bij de eerste actie via Facebook werden bijna 15.000 unieke mensen bereikt met dit bericht. Een mooi cijfer op vlak van visibiliteit en daarnaast werden ook een 100-tal mensen geactiveerd die nu de Facebookpagina van Spotdesign zijn gaan volgen.